Cumhuriyet'in Ayağı çıplak çocukları.


Yarın 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı.Ellerinde bayraklarla çocuklar 87.yılını kutlayacaklar Cumhuriyet'in.Şu kalabalık sınıflara sıkıştırılan,ayağında ayakkabısı olmayan çocuklar.




Akşam haberlerinde ülkem zenginlerinden birinin araba koleksiyonunu haber yapmışlar.Arabalarda araba hani..750 bin euroluk mu ararsın, 3 milyonluk mu(eski para ile 3trilyon).Bu zengin beyimizde Cumhuriyet çocuğu,hani şu ayağında ayakkabısı olmayan çocukların neşeyle kutladığı Cumhuriyet'in çocuğu.




Tam burada ağzım açık kalmış....




Yanımdaki arkadaş sesleniyor,bir an için sesli düşünüyorum.Ağzımdan şu sözcükler kaçıyor;-Peki biz o.. çocuğumuyuz bizde Cumhuriyet çocuğuyuz-.




Küçük bir anı geliyor aklıma...




Lise sıralarındayım.Yanımda oturan arkadaşımla hararetli bir tartışma içindeyiz.Arkadaşım rahatsız Cumhuriyet'in ona kazandırdıklarından.Ben;ateşli bir şekilde Cumhuriyeti savunuyorum.Atatürk diyorum,laiklik,özgürüz falan.. arkadaş hiç umursamıyor.Kaptırmışım kendimi konuşmanın bir yerinde "Fethullah Gülen" denen zıpcıktıya sallıyorum küfürü(Arkadaş onun tatrikattan.).Küçük bir sessizlik ve sonrasında kin dolu gözlerle bir bakış atıyor.-Bir gün gelecek karşı karşıya kalacağız ve senden bu sözlerinin hesabını soracağım.O gün geldiğinde seni ve senin gibileri kurtaran olmıyacak- diye bir tehdit savuruyor.




Haberlere devam...




Müslüm Gündüz denen şarlatan tekrar çıkmış ortaya.14 yıl sonra çok şükür diyor;-Artık var olan rejimin sonu gelmiştir.Uzun geceler süren uğraşlar sonucu bunu başardık.Bugün artık rejim karşımızda zayıf düşmüş haldedir-.




Tüylerim diken diken oluyor,olduğum yerde irkiliyorum.Zihnim çok karıştı,toparlamaya çalışıyorum.Cumhuriyet çocuğu olan zengin ve arabaları,arkadaşımın yıllar öncesinden kalma sözleri,Müslüm Gündüz şarlatanının Cumhuriyet için sarfettiği sözler.Diğer taraftada coşku ile bayram kutlayacak olan ayakkabısız çocuklar.




Tekrar sesli düşünüyorum;Acaba Cumhuriyet çocuğu o zengin bunları dikkate alıyor mu?Arkadaşım gibi düşünenler Müslüm Gündüz gibilerinin arkasında saf tutmuş biz Cumhuriyet'in O...çocuklarını katlederken,acaba o zengin arabalarıyla hangi Avrupa ülkesinde dolaşıyor olacak.


Kulaklarım yankılanıyor.Uzaktan gelen bir ses;"Ayağı çıplak çocuklar" -Yaşasın Cumhuriyet- diye bağırıyorlar.




Yaşasın Cumhuriyet...




M.Keskin