Denize dönmek istiyorum....

Sırtımı duvara dayamış oturmaktayım bulutsuz bir gökyüzü yıldızlar ışıl ışıl parlıyor dışarıda. Milyonlarca belki de milyarlarca yıldız tanesi. Eskiden yani çocukluğumda bir yıldız kaydığı zaman dünyada bir yere düşer sanırdım, acaba nereye düştü diye meraka kapılırdım. Sonra öğrendim ki öyle değilmiş. İlginç olurdu aslında dünyamıza düşse yıldızlar…
Gökyüzünün kalabalığından, sıkış tepişliğinden canı sıkılan bir yıldız olsam denize düşmek isterdim dünya da. Deniz engin, deniz sonsuz. Müthiş bir derinlik ve kudret var denizde hele okyanuslar. Gökyüzünün yere inmiş hali sanki ama daha sakin ve daha görkemli. Yosunlar, balıklar ve diğer deniz canlılarıyla beraber yaşamak isterdim diplerde, onlarla beraber seyahat etmek ama yakalanmadan köpek balığına. Başkada bir yere düşeyim istemezdim dünyada, inmek istemezdim karaya yok hayır. Bütün kötülükler orada çünkü; gözyaşı, ölüm, acı, umutsuzluk yani kısacası insanoğlu arkadaşım insanoğlu elinin değdiğini kurutan insan var orada. Oysa ben Tanrı’nın gözyaşları ile yıkanmışım kutsalım yani. Kâğıdımın satırlarında acının, kanın izleri sitemkâr bir tavır içersinde kalemime karşı. Duymak istemiyor anlaşılan bu gece kalemimden dökülecek iç karartıcı cümleleri. Canını yakmakta kalemim kağıdın, belki de mürekkebi bitiyordur kim bilir.Hep öyle olmaz mı bir şeyler,birileri hayatlarında bir noktanın sonuna geldiği zaman canı yanar,can yakmaya başlar.Mutluluğunu kaybettiğinde etrafındakileri de mutsuz etmeye çalışır tamamen bencil bir tavır takınır.Zenginliği kaybeden zenginleri sevmemeye başlar ve gariptir ki fakirlikte de iş böyledir.Fakirlikten kurtulan insan sevmez artık fakir insanları hor görmeye başlar onları canlarını yakmaya çalışır tuhaf doğrusu.Benim yıldızıma ne oldu nerde kalmıştık?
Kısır çelişkiler içinde sıkılıp denize düştüm gökyüzünden.Doyasıya özgürlüğün bahşedildiği mutluluk ve yaşamın olduğu dünyalara yol alıyorum huzur içinde.Balıklar,yengeçler eşliğinde uçsuz bucaksız alanlara yüzüyor,görkemli derinliklere dalıyorum.Neşeli bir gülümseme yüzümde,kalbim sevinç dolu aman dikkat etmeli köpekbalıklarına yakalanmayalım….
“Işıklı sesi o şarkıcının
Bir insan yüreğinden taşan sevgi
İnanıyorum yıkacak duvarlarını zindanların
Kurulacak sevginin ve özgürlüğün egemenliği”*

*Ataol Behramoğlu
M.KESKİN….