NaSıL ÇöZüM AmA....

Şimdi efendim memleketin hali malum; bütün sistemler çökmüş durumda hangisini ele alsan kopuyor. Eğitimden tutalım sağlık, hukuk, asayiş falan filan saymakla bitmez. İşte eğitim sistemimiz, öğretmen sıkıntısı, derslik sorunu, sosyal devlet anlayışı olmayışından velilerimizin dünyanın parasını harcaması, öğrencilerin birer yarış atı gibi birbiriyle yarışması vb. gibi bir sürü sorun. Sağlık sistemi desen sizlere ömür. Hastaneler tıklım tıklım insan dolu herkes hasta. Yeterli doktor yok, hastane yok. İlaç alırken para, muayene olurken para para Allah para her şey para.
Hukuk konusuna girmek istemem yıllardır sonuçlanmayı bekleyen davalar var adliyeler dolup taşıyor suçlularla. Yargı bağımsızlığı konusu, hâkim savcı yetersizliği, yok yargı siyasallaştı siyasallaşmadı dedikodusu almış başını gidiyor. Asayiş desen çabası; her yer suçlu dolu dünyanın polisi görev yapıyor yine suç var ortada nasıl iş anlayamadım doğrusu. Terör desen almış başını gidiyor yok efendim yok memleketin hali içler acısı bunlara bir an evvel çare bulmak gerekir değil mi efendim? Buyurun azizim bana mı demiştiniz? Size diyorum ya beyefendi yahu siz beni dinlemiyor musunuz? Dinliyorum dinlemesine de üstadım sizin bu dediklerinize bir çözümünüz var mı? Ben onu düşünüyordum iyi diyorsunuz sorunlar hakkında da çözümünüz var mı? İşte efendim bizde ondan bahsediyoruz ya. Eğitimde öğretmen sıkıntısı, hastanelerde doktor yokluğu, ilaç pahalılığı, hukukta sonuçlanamayan dosyalar, etrafta cirit atan suçlular ondan sonracıma –tamam beyefendi tamam ben anladım sizi-.
Sen diyorsun ki öğrenciler olmasa öğretmen olmaz, öğretmen olmasa okul olmaz böylelikle eğitim sorunu da kalmaz. Ondan sonra hasta olmasa doktor olmaz, doktor olmasa hastane olmaz, hastane olmasa sağlıkta sorun olmaz değil mi? Fevkalade söylediniz. İşte suç olmasa suçlu olmaz, suçlu olmasa olay olmaz mahkemeye gerek kalmaz. Zaten suçluyla suç da olmayınca asayişte kendiliğinden çözülür değil mi? Yahu üstadım ne güzel söylüyorsun tam içimden geçenler ah nerede bizim memlekette bunlar yok efendim yok bizim memleket batmış. Valla bizim memleket batmış mı bilmem ama beyefendi biz sizlerden sıkıldık yeter artık çözümsüz çözümlerden bahsedip sorunları çözüm çözümleri sorun diye gösterdiğiniz bence siz olmasanız başka bir şeye gerek kalmaz…

Oysa başka bir şafağı bekliyor vurgun yürekler
Kimi gölgelere aldanıp akşamlara kanıyor
Kimi yalnızlığın peşi
Sıra sığınaklar arıyor
Ve geceyi yakıyor kentin sokakları ışık yerine
Ama uzaklar ıslak ellerimizi görmesin diye
İçimizdeki çocuk hep karanlıkta ağlıyor.
Ahmet Can Akyol

M.KESKİN….