Zırva-Toç


Aslında çocuk daha o gün anlamalıydın.Sırf bahçesine kaçtı diye,o çok sevdiğin topu acımadan kesen kadını gördüğünde;büyümenin kötü olduğunu anlamalıydın.


Etrafında olanları o gün fark etmeliydin çocuk.Arkadaşlarınla neşe içinde top oynadığın o sokağın dünya demek olmadığını,aslında dünyanın hiç de neşeli bir yer olmadığını o gün anlamalıydın.Yakında büyüyüp erkek adam olacaksın diyerek sırtını sıvazlayanların,senin yaşında olmak için can attıklarını o gün anlamalıydın çocuk.


Aslında çocuk gerçeği bilmeliydin.Sevdiklerini kaybetme korkusunun ölüm için bir anlam ifade etmediğini,ölümle bir kere rastlaştın mı artık onunla hep karşılaşacağını bilmeliydin çocuk.


Bir kaç farlı düşüncenin uçurum demek olmadığını,sevgi kelimesinin basit bir anlam taşımadığını lise de o kıza siktir çekmeden önce anlamalıydın....Bardağı bir kere kırdın mı eski bardak olmayacağını anlamalıydın çocuk.


Bak çocuk...Senin o gün anlayamadıkların ve daha fazlasını ben bugün rahatlıkla anlıyorum.Gel gör ki çocuk aynı ben bugün olanları anlamlandıramıyorum.


Çocuk olmak ne demek anladım,ama gençliği anlamlandıramıyorum.Dünya denilen yerin nasıl bir yer olduğunu anladım,ama neden böyle olduğunu çözemiyorum çocuk.


Bak çocuk...Ölümün gerçekliğine inandım,ama neye göre hareket ettiğini bilemiyorum.Büyüklerin söylediği yalanlara kanmıyorum,ama bende küçüklere yalan söylüyorum çocuk.


Sanırım tüm bunları da yaşlanınca kavrayacam.Bu arada yaşlılık ne onu da bilmiyorum..Aslına bakarsan öğrenmekte istemiyorum.Şimdi beni dinle çocuk;sen orada kal ve sakın gelme bu zamana.


Kesilen topa üzülmeyi bırak, git yenisini al.Sevdiklerini kaybetmekten korkmak yerine,onlarla iyi vakit geçirmeye bak.En önemlisi de çocuk o kızın kalbini al ya da hiç kırma onu çocuk.O kızın kalbini hiç kırma....


M.Keskin...