isyankar öğretmenler



geçen ekşi sözlükte de okumuştum. bu ataması yapılmayan öğretmenlere atanamayan öğretmenler denme meselesiyle ilgili... bakın devlet dediğimiz unsur -bizzat kendimizin oluşturduğu- kamuya 4 alanda hizmet vermek zorundadır. bunlar sağlık, askeriye-savunma, hukuk ve eğitim alanlarında... şimdi bu alanlarda çalışmakta olan ve ya çalışmaya başlamak üzere olanlara bakalım. siz hiç bir askeri okul mezununu ya da polis okulu mezununu boşta gördünüz mü ? hiç bir sağlık görevlisinin atamasının yapılmadığını gördünüz mü ? peki ya ilgi alanlarına göre başka işlere yönelsinler denilen bir yargı mensubu gördünüz mü ? yokk...



devletin hizmet vermek zorunda olduğu 3 alanda üzerine düşeni yapmaktayken neden eğitim alanı üvey evlat oluyor ? neden öğretmenler başka mesleklere yönelmek zorunda kalıyor ki ?


işte öğretmenlerin isyan ettiği nokta burası. tabi ki bir diğer isyan ettikleri nokta da verilmeyen sözler. sene başında 55 bin atama yapılacağı söylendi. bunların çoğu seçim yatırımı amaçlı sınavdan önce yapıldı. söylendiği zaman "aman o kadar atama yaptık bu sene" demesini biliyorlar , peki ya o verdikleri söze güvenerek hareket eden insanlar ne olacak. kimisi işini bıraktı ders çalışabilmek için, kimisi borç para aldı dershaneye yazılabilmek için, ne oldu sonra verilen sözler tutulmadı , o insanlar kandırılmışlıklarıyla, işinden olmuşluklarıyla, borçlarıyla, tükenen umutlarıyla ortada kalakaldılar. bu insanların hayatları yok mu aileleri yok mu sevdikleri yok mu ?



öğretmenler kendilerine başka meslekler bulsun demesini bilirken, neden hala ataması yapılmayan eğitim fakültelerinin bölümlerine, kontenjanı artırılmış bir şekilde öğrenci alınmaya devam ediliyor , amacınız gizli işsizlik oluşturmak değilse kapatın bu bölümleri ya da daha az öğrenci alın , Türkiye'nin bütün şehirlerinde olmasın aynı bölüm zor bir şey mi , ters mi geliyor planlarınıza ? devlet neden yapıyor insanlara bunları...



devlet bana hizmet vermek zorunda olan bir araç değil mi ? benim evimde ki şohbenden ne farkı var devletin ? devlet memuru neden kutsal, neden onların bir düğmesi 6 aydan başlıyor, benim annemin diktiği düğmeden ne farkı var onlarınkinin ?


.... hayır küfür etmeyeceğim...