Mini Card Olayı Nedir? Araştırdım İnceledim Yazdım

Flickr'ın anasayfasında Make Stuff diye bir reklamsı bir şey gördüm. Tıkladım baktım baya orijinal şeyler çıktı karşıma. En çok beğendiğim olay ise minicard'dı. Bu olay 1 fotoğraf kağıdına 6 tane ufak panoramik fotoğraf sığacak şekilde geliştirilmiş.
Ufak fotoğraflarınızı ufak çerçevelere yerleştirip çerçeve haline getirebiliyorsunuz. Bu işin yaratacısı moo'nun internet sitesinde fiyatlarına ve ürünlerin özelliklerine baskı kağıtlarının ağırlığı niteliği kadar detaylı bilgiye sahip olabilirsiniz.

Örnekleri çeşitleyebiliriz. Buraya, şuraya, oraya ve buraya bakabilirsiniz. Resimlerinizi siteye yükleyip detayları belirleyip hazır olarak satın alabilirsiniz. Minicard haricinde yaratıcı kartvizitler, kutlama kartları, posta kartı, etiket, sakız kabı falan vs baya bir şey var. Flickr , facebook resimlerinizi otomatik siteye aktarıp baskı alınabiliyor.


Gel gelelim işin en civcivli kısmına. Bu işi ucuza nasıl getirebiliriz. Bunun için biraz photoshop bilgisi yeterli!.. Fotoğraflarınızı 28X70 mm boyutunda keserek yapabilirsiniz. Kestiğiniz resimleri 10X15 boyutundaki fotoğraflara yerleştirebilirsiniz. Sonra bunu bastırabilirsiniz ve bunlara uygun bir kap yaparak saklayabilir, paylaşabilirsiniz.

Buradan hazırladığım psd dosyasını indirip klavuz çizgilerine göre hizalayabilirsiniz. Bu dosyayı indirip baskı haline getirip, bastırdığınız fotoğrafları kesip minicardlar oluşturabilirsiniz.