Canon A570is Fotoğraf Makinesi İnceleme Tanıtımı



Uzun uğraşlarım sonucu compact sınıfında manuel özelliklere sahip eli yüzü düzgün bir makine buldum. Biraz fotoğraf çektikten sonra size tanıtmak istedim. Açıkçası ben beğendim, aynı fiyata alınan diğer kompactlara göre gayet iyi bir makine. Oto modda kullanacaksanız da iyi manuel modları da çok iyi. Oto modda çekim yapacaklar istedikleri makineyi alsınlar beni bağlamaz ama manuel ve yarı manuel bir şey istiyorsanız bu makine tam size göre :)

Makinenin ön tarafında flaş, vizor ve yardımcı poz ışığı bulunuyor. Alt tarafta ise objektif ve aksesuar takmak için bir düğme bulunuyor. Bu düğmeye basıp makinenin önündeki halkayı çıkarıp yerine aksesurlar takabiliyorsunuz.

Arkasına bakınca işte en önemli kısımları görüyorsunuz. Bir tane boşta tuş var onu sonradan ayarlıyabilirsunuz. Fotoğrafları izlemek ve çekim yapmak için arkadan kızaklı sürgü var. Flaş açıp kapama manuel focuks ekranı açıp kapama menü her şey burada

Gel gelelim en merak edilen konuya a590is ile ne farkı var diye. İkisini de inceledim ikisini de elime aldım baktım. A590is'de kolay mod var A570de ise panorama modu var. A590da panaroma yok. A570 7mp a590 8 mp. Diğer kısımları tamamen aynı

A570is'nin macro çekim modu 5 cm ama manuel modda manuel focusla bu değerin altına inebiliyorsunuz.

Chdk ile raw çekim yapabiliyorsunuz. Ekranda pozlama değerlerini görebiliyorsunuz. Sayısal loto oynamaya kadar bir çok özellik geliyor chdk ile. Raw çekimleri photoshop ile açamadım. Raw Therapee programında rahatlıkla açılıp işlenebiliyor. Chdk ile pozlamayı 1 veya 2 dkya kadar çıkarabiliyorsunuz.

Teknik detaylara buradan ulaşabilirsiniz. http://www.letsgodigital.org/tr/camera/specification/1524/show.html
Benim çektiğim örnek fotoğraflara ise buradan ulaşabilirsiniz. Donanımhaber sitesindeki bu başlıktan da çekim kalitesine bakabilirsiniz.