Sonbahar.....


Bunca zamandır ektğin tarlaların hasadını toplama vaktidir.Yaşadığın onca yılda sadece ama sadece bugünden sonrası için çalışmadın mı?Yaptığın her hareket,söylediğin sözler,yazdıkların bugünden sonrasının verdiği korkuları yok etmek için değilmiydi?Hatırlarmısın-ki artık hatırlasan da söyleyemezsin-bundan yıllar öncesi,yine böyle bir sonbahar gününde "Bir mevsim daha eksildi ömrümüzden ve biliyormusun belki de daha en fazla otuzbeş kırk sonbahar göreceğiz."demiştin.Haklıymışsın.Kırkıncı sonbaharında gözlerini ebedi uykuya kapadın.Yaşamının her anında bugünü hayal ederek yaşıyor ve sonrasında unutulmamak için dünyada izler bırakmaya çabalıyordun.Bence bunu başardın da.

Sana en çok hangi konuda imrenirdim biliyormusun?hiçbir zaman yaptıklarından ve yaşadıklarından pişman değildin.Her zaman iyi ki yapmışım derdin.Unutmuyorum bir gün sohbet esnasında -yaşadıklarından pişmanmısın diye sormuştum-ve sen "Ben beni bir daha ele geçirsem/Ab-ı hayat içsem demiyorum/bir daha açılsa kapılar girsem haneden içeri/yine böyle yaşardım kan ter içinde yine böyle kavgacı/ben beni bir daha ele geçirsem" gibisinden süslü bir cevap vermiştin.İşte sen o gün benim için unutulmaz olmuştun.Yani istediğini başarmıştın.

Şimdi seni toprağın elli santim altına koyuyorlar.Bundan sonrasında toprağa ve öteki dünyaya aitsin.Muhakkak ki seni orada el üstünde tutar,hoş karşılarlar.Ama sen sevmezsin böyle şeyleri bilirim,sen orada da rahat durmazsın.Senden çekecekleri var.Kısacası Tanrı'nın işi zor.İşte burada karın,kızın,arkadaşların seni sevenler,eserlerinle büyüyen gençler.Hepsi senin için burada,seni unutmadıklarını ve unutmayacaklarını haykırıyorlar.Mutlu ol arkadaşım emeklerin boşa değildi.Başardın.Unutulmadın.

"Bu dünya bir pencere her gelen bakar gider."


M.KESKİN..